Selasa, 27 Oktober 2015

doa bisu

ya allah ampunkan dosaku..aku telah mengheret hambamu ke pintu maksiat..dan kau ampunilah dosa dia..dia bukan lalai dengan sebab keinginan dirinya sendiri tetapi lalai dalam menjage hati makhlukmu yang berdosa ini..oleh kerana terlalu menjaga hati ku dia terlalai dari menjaga batas syariat ini ya allah..kau kurniakan keampunan buat dirinya..masukkan lah dia dalam kalangan hamba-hamba mu yang sentiasa mengingati mu..golongkan  dia dalam kalangan orang yang mendapat maghfirahmu..
ya allah kau takdirkan perkara yang terbaik untuknya..dan engkau kurniakan seorang lelaki yang soleh untuknya..sesuai dengan kelakuannya yang solehah itu..sesungguhnya aku ingin mengundur diri dari urusan ini..bukan aku berputus asa dari mengharapkan dia tapi aku akur kerana aku tidak ingin dia terputus hubungan denganmu..aku amat mengerti firman mu ya allah..aku amat mengerti dengan apa yang engkau turunkan pada nabi mu itu..tetapi aku lemah dalam nak melaksanakannya dan aku lemah dalam mengikutinya..jadikan aku ini seorang rajul yang selalu mengigati mu bukan kerana ingin mengaut kembali cintanya tapi untuk mendapat keredhaan mu dan untuk menjauhi azab nerakamu..sungguh azabmu itu ter amat pedih dan redha mu amat nikmat sekali ya allah..
perempuan baik itu untuk lelaki yang baik,manakala lelaki yang jahat itu dengan perempuan yang jahat..dia lah perempuan yang baik itu..dan akulah lelaki yang jahat...aku sedar,tidak pernah terjadi lagi di dunia ini minyak boleh disebatikan dengan air..melainkan dengan izinmu ya allah..walaupun ia disebatikan,minyak hitam itu hanya mampu mengotor kan air yang putih jernih..walaupun air putih cuba untuk menjernihkan minyak hitam ianya hanya menjadi perkara sia-sia..itu lah perumpamaan yang aku mampu berikan..mungkin ia salah dan mungkin juga ia betul..

ya allah kau hapuskan kekotoran dalam benak fikiran ku dan engkau hapuskan kekotoran dalam lubuk hatiku..agar ia suci kembali.agar ia tidak mengingati selain mengingati mu agar ia tidak mencintai selain mencintaimu..engkau terima lah doa bisu ku ini..walau ia tampak tidak ikhlas,walau hakikatnya sukar untuk ikhlas,dengan namamu yang maha pemurah lagi mengasihani engkau makbulkan doaku ini..supaya aku tidak tergolong dalam golongan-golongan yang rugi..

Tiada ulasan: